Toimitus- ja maksuehdot
Voimassa alkaen: 12.8.2025
Viimeksi päivitetty: 12.8.2025
1 Yleistä
Senseshop on Tmi Riikka Marjamäki, 2259466-3, joka myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille ja yritysasiakkaille Suomessa.
Pidätämme oikeuden muuttaa toimitus- ja maksuehtoja, hintoja sekä toimituskuluja. Asiakkaan on ennen tilausta tutustuttava voimassa oleviin ehtoihin.
2 Tuotteet ja hinnat
- Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron (ALV 25,5 %), ellei toisin mainita.
- Tuotteiden hinnat ja saatavuus voivat muuttua ilman ennakkoilmoitusta.
- Mikäli verkkokaupassa esiintyy selvä hinnoitteluvirhe, emme ole velvollisia toimittamaan tuotetta virheellisellä hinnalla.
3 Tilaaminen
- Tilaukset tehdään Senseshopin verkkokaupassa osoitteessa www.senseshop.fi.
- Tilaus vahvistetaan sähköpostitse, kun maksu on suoritettu ja tilaus vastaanotettu.
- Asiakas vastaa siitä, että tilauksen yhteydessä annetut tiedot ovat oikeat.
4 Maksutavat ja maksuehdot
Maksupalveluntarjoajana toimii Shopify Payments ja PayPal. Ne tarjoavat seuraavat maksutavat:
- Pankki- ja luottokortit (Visa, Mastercard, American Express, Maestro)
- Mobiilimaksut (Apple Pay, Google Pay, Shop Pay)
- PayPal-tili
- Lasku- ja osamaksu (vain PayPalin kautta, palveluntarjoajan ehtojen mukaisesti)
Maksuehdot
- Maksu suoritetaan tilaushetkellä, ellei käytössä ole lasku- tai osamaksupalvelua.
- Lasku- ja osamaksutilauksissa noudatetaan maksupalveluntarjoajan ehtoja ja maksuaikoja
- Maksun viivästyessä maksupalveluntarjoajalla on oikeus periä viivästyskorkoa ja perimiskuluja lain sallimissa rajoissa.
5 Toimitustavat ja -kulut
Toimitamme tilauksia Suomeen.
Mahdollisia toimitustapoja ovat:
- Posti – Postipaketti noutopisteeseen tai kotiinkuljetus
- Nouto liikkeestä – maksuton (noutoajat maanantaisin klo 15-17 ja torstaisin klo 10-12)
Toimituskulut näytetään kassalla ennen tilauksen vahvistamista.
6 Toimitusaika
Tilaukset käsitellään ja postitetaan normaalisti 1–3 arkipäivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta, ellei tuotesivulla toisin mainita. Toimitus kestää tämän jälkeen 2–5 arkipäivää toimitustavasta riippuen.
Kokonaistoimitusaika tilauksen tekemisestä on siis yleensä 3–8 arkipäivää.
Emme lähetä erillisiä tuotteita jälkitoimituksena vaan lähetämme kaikki tuotteet yhdessä lähetyksessä. Jos jotain tilaamaasi tuotetta ei ole varastossa, toimitusaika voi olla tällöin edellä mainittua pidempi. Tiedotamme erikseen puuttuvista tuotteista, ja voit halutessasi jättää ne kokonaan pois tilauksestasi.
Emme vastaa viivästyksistä, jotka johtuvat meistä riippumattomista syistä (esim. kuljetusliikkeen lakko, force majeure).
Tiedotamme mahdollisista poikkeavista toimitusajoista verkkokaupan etusivulla.
7 Vaihto- ja palautusoikeus
- Kuluttajalla on kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän peruuttamisoikeus, joka alkaa tuotteen vastaanottamisesta.
- Palautettavan tuotteen on oltava avaamaton, käyttämätön, alkuperäispakkauksessa ja myyntikuntoinen.
- Hygieniatuotteilla (esim. avatut kosmetiikkatuotteet) ei ole palautusoikeutta.
Palautuksesta tulee ilmoittaa sähköpostitse osoitteeseen info@ayursense.fi ennen tuotteen lähettämistä takaisin.
Palautuskulut maksaa asiakas, ellei kyse ole virheellisestä tai vahingoittuneesta tuotteesta.
Palautusohje:
- Ilmoita palautettavasta tuotteesta sähköpostilla 7 päivän kuluessa sen saapumisesta. Osoita sähköpostiviesti info@ayursense.fi, ja kirjoita otsikko-kenttään: “Asiakaspalautus/[tilauksen numero]”. Kirjoita viestiin myös yhteystietosi: nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi sekä mielellään myös palautuksen syy.
- Lähetämme sinulle paluuviestissä vahvistuksen.
- Pakkaa tuote yhtä hyvin kuin se oli pakattu sinulle saapuessa, ja kirjoita paketin päälle “asiakaspalautus” sekä asiakaspalautustunnus ”657666” ja osoitteeksi: Senseshop verkkokauppa / Natursole, Aleksanterinkatu 28 A, 2. krs, 33100 Tampere. Merkitse pakettiin myös lähettäjän yhteystiedot.
- Jätä paketti lähimpään Postin palvelupisteeseen tai Postin automaattiin.
-
Käsittelemme palautuksen viikon sisällä sen saapumisesta. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan tilillesi. Emme vastaanota palautuksia yli 14 vuorokauden kuluttua toimituksesta.
Posti säilyttää paketteja automaateillaan ja palvelupisteillään 7 päivää. Lisää säilytysaikaa voi ostaa Lähetysten seuranta ja ohjaus -palvelusta. Noutamaton lähetys ei ole kuluttajansuojalain mukainen palautus. Tällaisessa tapauksessa veloitamme 20 € kulun, kun palautamme ostoksesi summan sinulle takaisin.
8 Reklamaatiot
Jos tuote on viallinen, vahingoittunut kuljetuksessa tai väärä, ota yhteyttä asiakaspalveluun mahdollisimman pian, viimeistään 14 päivän kuluessa toimituksesta.
Senseshop vastaa virheistä ja kuljetusvaurioista kuluttajansuojalain mukaisesti.
Mikäli paketti on selvästi vioittunut kuljetuksen aikana, voit reklamoida suoraan myös kuljetusyhtiölle. Postin reklamaation voit tehdä täältä.
9 Vastuunrajoitus
Senseshop ei vastaa välillisistä vahingoista tai viivästyksistä, jotka johtuvat ylivoimaisesta esteestä.
Vastuumme rajoittuu enintään tilauksen kokonaisarvoon.
10 Henkilötietojen käsittely
Käsittelemme asiakkaan henkilötietoja voimassa olevan tietosuojalainsäädännön ja tietosuojaselosteen mukaisesti.
Tietosuojaseloste on luettavissa täällä: Tietosuojaseloste.
11 Sovellettava laki ja riidanratkaisu
Näihin ehtoihin sovelletaan Suomen lakia.
Mahdolliset erimielisyydet pyritään ratkaisemaan ensisijaisesti neuvottelemalla.
Kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.